handjesOns zorgbeleid volgens de principes van handelingsgericht werken

Volgende 7 principes zijn doorweven in ons zorgbeleid:

1.      De leerkracht doet ertoe!

ü  We geloven dat de leerkracht een verschil kan maken voor de leerling.

2.      We vertrekken vanuit de onderwijsbehoeften van de leerling.

ü  We praten over wat deze leerling nodig heeft.

ü  We vertalen de noden van de leerling naar de aanpak van de leerkracht.

ü  We gaan na of er ondersteuningsbehoefte is van de leerkracht en de ouders.

3.      We werken doelgericht.

ü  We streven concrete en haalbare doelen na.

ü  We doen acties die ons helpen om beter te handelen.

 

4.      We kijken naar de positieve kenmerken van de leerling.

ü  We hebben aandacht voor wat goed gaat.

ü  We benutten de positieve aspecten in onze aanpak.

ü  We schrijven het positieve neer in verslagen en rapporten.

 

5.      We werken systematisch en transparant.

ü  We maken aan alle betrokkenen duidelijk welke stappen we zetten en waarom.

ü  We maken afspraken rond wie wat doet.

 

6.      We werken constructief samen met leerling, leerkracht en ouders.

ü  We praten zoveel mogelijk met i.p.v. tegen de leerling, de leerkracht en de ouders.

ü  We benutten oplossingen en tips van leerkrachten, leerlingen en ouders als actieve partners in onze zorgwerking.

 

7.      Er is afstemming en wisselwerking.

ü  We observeren ook in de klas naast individueel onderzoek.

ü  We stemmen zoveel mogelijk de aanpak op school en thuis op elkaar af.

Contact

08

Sint-Luciaschool

Molenstraat 7
2310 Rijkevorsel

03 314 61 87

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
www.sint-luciaschool.be